När jag slog brottningsvärldsmästaren

Ser att den förre brottningsvärldsmästaren Frank Andersson är lycklig som ett barn över att hans häst Red Hot Dynamite vunnit ett lopp på Gävletravet.

Det erinrar mig om den enda gång i mitt liv jag träffat Frank Andersson och faktiskt slagit honom på fingrarna. Och det här är inte en av mina vanliga ihopljugna historier, den är alldeles sann. Jag lovar och svär.

Det är rätt många år sen nu, jag befann mig i Söderhamn, på en danskrog som drevs i Folkets hus. Frank Andersson var också där, i vilket ärende vet jag inte.

Det slumpade sig så att vi hade spanat in samma dam och vi rusade liksom i nån slags kapplöpning fram till hennes bord för att bjuda upp så fort det blev ny dans. Jag är normalbyggd och han är stor som ett hus så det såg antagligen rätt löjligt ut.

Damen tyckte förmodligen det var roande och till slut satt vi alla tre vid hennes bord, hon, Frank och jag. Frank och jag tävlade naturligtvis om att vara roligast, trevligast och charmigast. Vi hade riktigt kul, Frank var en snäll och hygglig kille.

Men trevligheten till trots fortsatte vår benhårda tävling om vem som skulle få uppleva lyckan under natten. Det visade sig att damen var i Söderhamn i tjänsteärende och bodde på hotellet i samma hus som restaurangen som också var Folkets hus.

När sista dansen var över var det mig damen inbjöd till sitt hotellrum. Och där stannade jag, skam till sägandes, hela natten. Om detta  vill jag inte läsa några moraliserande kommentarer.

Så gick det till när jag slog den flerfaldige brottningsvärldsmästaren i tungvikt, Frank Andersson. Frank tog det som en god förlorare. Men lite hängde han allt med huvudet när han vandrade bort i natten.

http://www.aftonbladet.se/trav365/article5440726.ab

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Kändisar och en del patrask, Personligt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till När jag slog brottningsvärldsmästaren

  1. Libra igen skriver:

    Av den berättelsen kan man utläsa att damen i fråga var en klok kvinna. Med fullständiga förståndsgåvor. Eftersom hon inte valde Frank Andersson. Någon mer lik Frankensteins monster än honom vet jag inte. =)

Kommentera

