Ghost: Bröllopsnatt med fel partner

Ser att en bloggare skrivit ett inlägg med frågan ”Har ni varit på ett bröllop där ni varken träffat bruden eller brudgummen?”.

Nej det har jag inte varit. Men jag har varit på ett bröllop där jag tillbringade natten med bruden och brudgummen tillbringade natten med mitt kvinnliga  sällskap.

Så här låg det till: Jag hade en kvinnlig bekant som prasslat med mig då och då och jag hade prasslat tillbaka då och då. Nu skulle hon gifta sig. Inte av kärlek utan för att underlätta för en asylsökande flykting att få uppehållstillstånd. Detta hände sig innan långt innan de nuvarande skärpta bestämmelserna börjat gälla.

Bröllopet var en mycket enkel borgerlig ceremoni till vilken jag och en kvinnlig bekant till  bruden och mig inbjudits som vittnen. Efteråt inledde vi vad som skulle ha varit ett enklare krogbesök. Det bar sig dock inte bättre än att det drog ut på tiden. Vi hade alla mycket trevligt och snart började brudgummen och det kvinnliga bröllopsvittnet alldeles tydligt fatta  tycke  för varandra. I takt med att de drycker vi intog gjorde verkan blev tycket allt mer  närgånget.

Samtidigt började bruden och jag återuppta det prasslande vi då och då brukat ägna oss åt. Så när det blev dags att gå hem bar det sig inte bättre än att brudgummen och bröllopsvittnet gick åt sitt håll, och bruden och det andra bröllopsvittnet, alltså jag, gick åt vårt håll.

Jag tror att alla fyra morgonen därpå vaknade relativt nöjda och belåtna trots att vi formellt sett hade hamnat i fullständigt fel armar och famnar. Men eftersom det rörde sig om ett skenäktenskap kanske vi kan få moralpolisernas  förlåtelse?

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Personligt, Sex och annan samvaro och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ghost: Bröllopsnatt med fel partner

  1. Sweet Annie skriver:

    Brudparet fick ju sin bröllopsnatt i alla fall. Det är det viktigaste, tycker jag.

    • ghostalive skriver:

      Ja, man får se till det väsentliga. Jag uppfattar det som att jag fått din förlåtelse. Fast du är förstås ingen moralpolis?

  2. Sweet Annie skriver:

    Moralpolis kan andra leka. Jag har annat för mig:)

  3. starkskör skriver:

    hahahahahaha… det var ett jäkligt skönt bröllop, tydligen :oD

Kommentera

