Ghost:/En översvämning i Tanger

Finsk festprisse somnade i duschen och orsakade översvämning i huset, berättar Aftonbladet.

Jag är en svensk festprisse (nåja, jag var en festprisse) som somnade i saunan en gång i tiden. Det blev ingen översvämning. Vill ändå berätta det för att ta upp konkurrensen med finnen.

Däremot orsakade jag en gång översvämning i Tanger. Gjorde en avstickare dit från semester i Spanien för ett antal år sedan. Staden Tanger hade bara vattentillgång ett visst antal timmar per dygn, hur många minns jag inte nu. Hur som helst skruvade jag på vattenkranen utan att det kom något vatten.

Sedan tänkte jag naturligtvis inte på att skruva till kranen igen innan jag gav mig ut för att göra stan. När jag återkom 3-4 timmar senare möttes jag av en rännil vatten nere i receptionen som låg på bottenplanet. Mitt rum låg på första våningen. Ju längre upp i trappan jag kom, desto stridare rann vattnet.

När jag skulle sticka nyckeln i låset till mitt rum upptäckte jag att det var därifrån vattnet kom. Från springan under dörren flödade det, ett par centimeter djupt.

Den svenske turist som var jag blev väldigt generad, rusade in och stängde vattenkranen och återvände sedan ner till receptionen för att förklara missödet. En chef tillkallades.

Vi kom överens om att jag skulle betala 50 dollar för att täcka saneringskostnaden. Jag var djupt tacksam för det låga priset.

Sedan den gången är jag mycket noga med att alltid vrida till alla kranar, av vilket slag de vara må.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

