Ghost:/Grammatikens och glädjens dag

I dag är det Grammatikdagen.

Det firar jag på att vårda menings byggnaderna och språket särskilt utmärkt. Dem ut sätts i vår moderna tid allt för ofta för vad jag vilja kalla ordlig miss handel, särskilt i den social mediala arenan.

Jag upp manar alla mina digitala med människor att tänka på den grammatikaliska ut formningen i vad dem skriver.  Annars kommer språk polisen och tar de till finkan.

84 inlägg om Språk och språkmissbruk

Det är också Internationella glädjedagen men det ger jag fanken. Jag är och förblir samma griniga gamla gubbe som jag har varit sedan  jag föddes.

Klart slut!

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Humor, Språk och språkmissbruk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ghost:/Grammatikens och glädjens dag

  1. Eaqhan skriver:

    Och jag är oroad över att priserna är så dyra 😉
    Ja alltså när jag har betalat för priset finns inga pengar kvar till varan så jag får gå tom hänt och pank hem och slicka såren. Men å andra sidan slipper jag ju att kånka på tunga bär kassar.

    /Skvitt

Kommentera

