Ghost:/Jag missade nallarna, och väskorna

När jag i går gjorde reklam för Irene Waltons stickade och virkade kuddar och lampskärmar och andra vackra hantverksprodukter…

Lampskärmar, kuddar m m – fint hantverk/Bilder

https://irenewalton.wordpress.com/

…då missade jag, slarvig som jag är, nallarna. Så här ser några ut:

117

bestc3a4llningsnallar-2014-004

bestc3a4llningsnallar-2014-0091bestc3a4llningsnallar-2014-0031
Eftersom Iréne Walton är mångsidig i sitt hantverk visar jag några väskor också.

Om ni är intresserade av att köpa eller hyra (Bed & Breakfast, i Skåne tror jag men är inte säker) något, maila  :    irene.walton@telia.com

Iréne tar också emot beställningar.

www.irenewalton2.wordpress.com finns mer hantverk

Och så var det baskrar, i flera modeller och färger:

vinterkollektion-ii-2010-028

vinterkollektion-ii-2010-002

 

 

 

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Diverse, Kultur och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Ghost:/Jag missade nallarna, och väskorna

  1. Kicki skriver:

    Help!
    tror vi alla är förslavade i någon form under våra laster. Men detta handarbete blev helt enkelt bara för mycket…

    • ghostopinion skriver:

      Förstår inte. Hur/vad menar du med förslavad? Vad menar du med laster? Upplys mig.

      • Kicki skriver:

        tänkte för snabbt i vanlig ordning (var och en har sitt… :-/ —-> intresseområde…) Jag gillade ju att teckna och måla en gång i tiden men numer har jag fått en annan syn på tillvaron, skam vet om livet ändå inte var bättre förr… (om framtiden vet jag inget) Numer är jag mest bara gnällig om jag sitter inne och ugglar. Bäst mår jag när jag kommer ut —–> och får tillverka saker —-> i den fria naturens underbara rum

  2. Iréne skriver:

    Jag vill tacka dig för din generositet! Jag har precis kommit hem efter en regnig cykeltur, fixade kaffe och knäcke med rökt korv, öppnade datorn och ser det här! Tack! Ha en bra dag! Kram!

    • ghostopinion skriver:

      Som min hyresvärd sade: Man måste ställa upp. Men jag har inte precis gjort någon uppoffring, så jag blir en aning generad när du talar om min generositet. Och vi vet inte om min reklam för dina saker ger något materiellt resultat. Låt oss säga att jag blir glad om du blir glad, och vice versa, förhoppningsvis.

  3. Kicki skriver:

    rättelse:
    …Bäst mår jag när jag kommer ut —–> och får hittat på saker att göra —-> ”i den fria naturens underbara rum”. (De sista raderna är även influerade av en Dagebylåt.

    • ghostopinion skriver:

      Och jag undrar om inte Ulf Dageby är influerad av Henry David Thoreau. Men säker är jag inte, och för lördagslat att googla.

      • Kicki skriver:

        Anri…David Thoreau (parle vous français?)
        hehehe, jag är också lite lat för att googla just nu. Tippar på en resande man från Aristocrates …den Elake Måns eller nåt.. ;-P

      • ghostopinion skriver:

        Thoreau var en amerikansk naturromantiker (eller kanske ska man säga naturrealist) och författare till boken ”Skogsliv vid Walden”, med flera.

Kommentera

