Ghost:/Jag, en fitnesspartner!

Nyss fick jag ett mejl som nästan fick mig att nästan skratta i brallan. Så här löd det:

”Jocke heter jag och jobbar som affiliate manager här på… (namnet på ett företag som sysslar med bodyfitness).

Orsaken till att jag skriver till dig är för att vi letar efter nya partners. Jag har precis kollat in din blogg och jag tycker den ser bra ut!

 Nyligen så har vi startat ett helt nytt partner/affiliate-program. Kortsagt så går det ut på att du publicerar relevanta texter/bilder/annan media som du samtidigt länkar till vår webbshop.

I utbyte så får du:

 –     10% provision på varje försäljning som är kopplad till dina webbsidor.

–       tillgång till kvalificerad träningskunskap genom våra atleter och personal

–       inbjudningar till regelbunda V.I.P-träffar i våra butiker, där du får tillgång till ny kunskap och inspiriation

–       tillgång till nya, innovativa, regelbundna och säljande kampanjer med tillhörande banners etc.”

I samma insmickrande och övertalande stil fortsatte det  ett bra tag.

Artig och väluppfostrad som jag är svarade jag givetvis.

Ja du Jocke,

hur du kan ha fått uppfattningen att jag är en lämplig fitnesspartner begriper jag inte. Är det för att jag skrivit inlägg som det här:

Tränar rätt för min ålder

Träna rätt för din ålder, uppmanar Aftonbladet mig.

Det är exaktilemang vad jag gör! Vid min ålder är rätt träning ingen träning alls och det fitnessprogrammet har jag följt till punkt och pricka sedan tonåren. En fördel med det är att ingen fitnesscoach behövs, vilket är förmånligt för privatekonomin, och man slipper läsa alla ovederhäftiga träningstips vilket sparar mycket tid som kan användas bättre.

Nä Jocke, jag tror helt enkelt att du inte alls läst min blogg utan bara hittat min mejladress där och sedan skickat iväg en partnerskapsförfrågan på vinst och förlust. Inte gör det mig nåt, men för dig kanske det är en liten aning pinsamt?

Kul att du hörde av dig så att jag fick tillfälle att svara. Det hade jag ju inte fått annars.

Nu väntar jag med spänning på Jockes respons, men det kommer nog ingen.

Läs även här:

Så håller jag mig i form utan att lämna hemmet

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Coacher, ekonomer, allsköns experter och en del charlataner, Diverse, Fitness, Looks, Botox, Shopping, Style, Personligt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ghost:/Jag, en fitnesspartner!

  1. kao skriver:

    Svara: ”Nihil agere delectat” = det är angenämt att göra ingenting.
    Redan de gamla romarna visste detta…

    Kao

  2. Ping: Ghost:/Så håller jag mig i form utan att lämna hemmet | ghostalive

Kommentera

