Ghost:/Madonna har inte….på ett år

Breaking news i Expressen:

Madonna har inte…på ett år

Popdrottningen avslöjar välbevarade hemligheten. ”Får panik”.

images

Och vilken är nu denna välbevarade hemlighet som Madonna avstått från under ett år?

Hon har inte handlat!

Här får jag en superkreativ journalistisk idé:

Expressen kan väl göra en artikelserie om hur och vad olika kändisar handlar, och hur ofta eller sällan. Det har stort, för att inte säga gigantiskt,  allmänintresse och fan vet om det inte stärker demokratin också. Som representant för Tredje Statsmakten (stora begynnelsebokstäver för att understryka pressens betydelse för statsskicket) borde Expressen sätta in sina bästa högskoleutbildade stjärnreportrar på att genomföra denna angelägna undersökande journalistiska granskning.

Själv drar jag mitt strå till stacken (fast jag inte är kändis) genom att avslöja att jag handlade så sent som i förmiddags. Först och främst ett sexpack men även bananer, morötter, blomkålshuvud, brysselkål, surdegsbröd, kaffe, ost, leverpastej och mjölk.

Som ni märker har jag inga hemligheter för er beträffande mitt handlingsliv. Inte får jag panik heller.

Förresten: Säger man att man shoppar även när det gäller morötter, brysselkål och blomkål, eller är ordet shopping förbehållet inköp av dyra märkeskläder och luxuösa väskor (som jag ääääälskar att köpa, f´låt shoppa).

Här gör jag abrupt slut på sarkasmerna gentemot Expressen och andra demokratins upprätthållare. Om ni har mer läslust, fortsätt här:

Ghost:/Ett sunt förakt för journalister

PS 1. Om ni trodde att jag skulle länka till Expressens artikel trodde ni fel. Härifrån får de inget klick.

PS 2. Om jag ska vara ärlig hade jag hoppats få läsa att Madonna inte hade hmhm på ett år, men det sket sig.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Humor, Kändisar och en del patrask och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ghost:/Madonna har inte….på ett år

  1. Kicki skriver:

    Shoppar aldrig, handlar ibland men agerar förhållandevis jäkligt dåligt.
    Ha en bra dag

Kommentera

