Ghost:/Så undviker jag penisfraktur

Tidigare i dag varnade jag för söndagssex, som är tråkigt, och storhelgssex, som är rent vämjeligt och kan leda till illamående. Ghost:/”Verkligt vardagssex är roligt”

Nu vill jag komplettera dessa varningar med att varna för någonting som är ännu värre, nämligen penisfraktur. Ett flertal läsare har efterfrågat information om denna allmänna hälsofara, som snart befaras ha nått lika stor omfattning som lårbensfrakturer bland åldringar som dumdristigt ger  sig ut på isiga vintertrottoarer utan broddar under skodonen.

Jag repriserar därför detta inlägg från 2011. Även därför att Socialstyrelsen sent omsider slagit larm om att den vådliga åkomman penisfraktur kan komma att anta rent epidemisk (eller heter det pandemisk?) spridning  nu när våren är i antågande höjer jag en varningsflagg. Penisfraktur lär i farlighet ligga på ungefär samma nivå som svininfluensan, den farsot som härjade i landet häromåret, men mot penisfraktur har myndigheterna ännu inte införskaffat något vaccin. Märkligt nog har mainstreammedia, vanligtvis så alerta när det gäller de mänskliga könsdelarna och världens pandemier, med undantag för Aftonbladet, missat denna nyhetsmässiga godbit. Men hos mig får ni som vanligt råd och dåd beträffande mänsklighetens ödesfrågor.

Så här gör jag för att undvika penisfraktur. Notera att penisfraktur kan man drabbas av när, var och hur som helst, även om särskilt daggeringdans är en högrisksysselsättning (mer om det senare). Försiktighet anbefalles i alla situationer, även de mest vardagliga och till synes ofarliga.

Som den när jag vaknar med morgonstånd, orsakat av pissnöd.  Då smyger jag  försiktigt, mycket försiktigt, mot toaletten. Undviker danssteg, särskilt daggeringdanssteg. Ser nogsamt till att inte låta lilla pillevippen (som är mitt smeknamn på juvelen) slå emot något hårt föremål på vägen. Böjer varsamt ner organet mot toastolen och säkerställer att det inte nuddar porslinet. Låter urinen stilla strila tills ståndet upphör och pillevippen återgår till sitt normala, russinliknande tillstånd.

Resten av dagen tillbringar jag antingen liggande på soffan. eller sittande på stolen framför datorn. Hela tiden med pillevippen och omgivande region väl inbäddad i specialtillverkat skydd av avsevärd tjocklek och elasticitet. För den händelse jag skulle råka trilla olyckligt vill jag ju  vara garderad.

images (6)

På bilden ses personer utöva den för penisar så farofyllda daggeringdansen.

PS 1. Förekomsten av penisfraktur har jag från säkrast möjliga källa, nämligen Aftonbladet. Där berättades om en man som drabbades av penisfraktur när han dansade daggeringdans alltför nära en kvinnlig individ. Sedan jag läste denna artikel i Aftonbladet har penisfraktur varit en av mina värsta, mardrömslika fasor.

PS 2. Kan någon förklara vad daggeringdans är så jag inte börja utföra  dansen omedvetet och därmed utsätter mig för penisfrakturfara?
PS 3. Har lyckats googla fram en bild på den riskabla daggeringdansen, en bild som framkallar skräck och ångest för att pillevippen ska knäckas på mitten eller nånstans där i närheten.

PS 4. Har hört ett rykte om att Operabaletten ska införa daggeringdans på sin repertoar. Kan någon balettcoach bekräfta eller dementera detta?

PS 5. Kvinnor kan lugnt daggeringdansa vidare. Enligt expertisen är risken för att de ska drabbas av penisfraktur försumbar.

PS 6. Nu var det nog inget mer.

PS 7. Jo, det var det. Naturligtvis griper jag varje tillfälle att undvika den fördärvliga och hälsovådliga daggeringdansen. Men det är inte alltid jag lyckas. Exempelvis är Systemkön dagen före  storhelger en högriskplats där det är lätt hänt att man intuitivt faller in i daggeringrytmik.

PS 8. Vid fall av penisfraktur, staga då upp pillevippen med hjälp av exempelvis en blompinne och tejp samt ring skyndsamt efter ambulans. Personer som befinner sig i riskzonen för penisfraktur rekommenderas att kräva  trygghetslarm av ansvarig myndighet.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Dagens Linn/Eva och andra sexfantaster, Humor, Sex och annan samvaro och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

