Ghost:/Hitler och Fanta

Aftonbladet:

Utan Hitler hade ingen kommit på Fanta

Ännu ett elände  som Hitler ställt till med. Tar det aldrig slut!

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Diverse, Humor och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ghost:/Hitler och Fanta

  1. Eaqhan skriver:

    Fast jag som har missat AB:s artikel undrar ju över sambandet. Ett mer slående samband är väl att utan borgarklassen och i synnerhet storfinansen så hade nazismen aldrig fått något fotfäste oavsett om ledaren hette Adolf eller något annat.

    /Skvitt

    • ghostopinion skriver:

      För att läsa artikeln måste man vara Pluskund, så jag känner inte heller till sambandet. Apropå ditt andra påpekande så har du väl läst det här:
      Ghost:/Fascismen och kapitalismen sitter i samma båt. Några inlägg före Hitler och Fantaismen.

      • Eaqhan skriver:

        Nej, tyvärr. Men jag hade ju tänkt att göra det. Jag vet på förhand att det är läsvärt, så om jag bara inte glömmer av det så lär det ju bli.

        Just nu håller jag på med ett inlägg om när Skavlan intervjuade Åkesson. Det är mest skärmdumpar. Har du inte sett programmet så gör det. Åkesson trodde nog att det skulle bli lättsamt eftersom Skavlans program räknas som underhållning. Men hej vad han bedrog sig! Han grillades, minst sagt. Och jag tänker som så, varför i helvete kan inte våra professionella reportrar ha lite stake!

        http://www.svtplay.se/video/2787169/skavlan/article2787169.svt

        /Skvitt

      • ghostopinion skriver:

        Jag såg inte Skavlan och Åkesson och jag tror inte jag ska göra det heller. Jag anser att fixeringen vid SD fyller en politisk funktion: Att dra bort uppmärksamheten från det verkliga fascistiska hotet i världen och Sverige, nämligen USAs/Natos/EUs öppna och dolda krig, destabiliseringspolitik och inre militarisering mot civilbefolkningarna (se mitt senaste inlägg om att EU tränar militär för krig mot de fattiga). I den processen fungerar svenska regeringar, allians och S, som aktiva medlöpare. Där finns det verkliga fascistiska hotet. SD är ett mediokert missnöjesparti som rider på den gravt vanskötta svenska flyktingpolitiken där folk kommer och blir sittande i tusental och åter tusental i flyktingförläggningar, utan svenskundervisning, utan sysselsättning, utan jobb, utan bostad i år efter år, och om de får bostad så hamnar de i förortsgetton. SD kan tacka politikernas vanskötsel av flyktingpolitiken för sina framgångar, och det är en skam. Men det verkliga fascistiska hotet kommer utifrån, och från svenska regeringars underkastelse under dessa krafter.
        Ghost:/EU:s militär övar för krig mot de fattiga
        Stop The Militarization of U.S. Police på FB.
        Den som vill bekämpa fascismen måste spana åt det håll där fienden finns, och det är inte SD-hållet. Däremot är även SD medlöpare, men en mindre betydelsefull medlöpare än svenska S- och alliansregeringar.

      • Eaqhan skriver:

        Visst har du rätt i det. Och när de gamla ”hederliga” (urk!) partierna fryser ut SD skaffar de sig ett ”demokratiskt alibi”.

        Men ändå, se programmet. Ganska länge handlar det om Åkessons sjukdom, men sen blev det bra. Riktigt bra. Och egentligen räcker det om du ser mitt inlägg som ännu inte är klart.

        /Skvitt

  2. ghostopinion skriver:

    Allvarligt talat skiter jag i Åkesson. Om jag ska se programmet ska det vara roligt, jävligt roligt. Argumenten och motargumenten kan jag, behöver ingen repetitionskurs. Men de få gånger jag sett Skavlan har det aldrig varit det minsta roligt.
    Ghost:/Why the rise of fascism is again the issue

Kommentera

