Ghost:/Saker jag hellre vill ha kontakt med än parallella universum

I mitt förra inlägg skrev jag om rymdforskarna som inom kort hoppas få kontakt med parallella universum (här vill mitt inre jag använda pluralformen universa men jag är osäker och för lat att rådfråga SAOL), med hjälp av partikelacceleratorn CERN.

Här är några saker som jag själv ännu hellre skulle vilja ha kontakt med än med parallella universum:

* En trevlig, tystlåten, förmögen och hushållskunnig dam med ärliga avsikter.

* Evert Larsson som lånade en hundralapp av mig för fem, sex år sedan och därefter försvann spårlöst.

* Kundtjänst hos min mobiloperatör.

* Vårt eget universum.

* Mitt inre jag.

Kanske kan jag få låna partikelacceleratorn och med dess hjälp få kontakt, åtminstone med Evert Larsson. Jag misstänker starkt att han dragit iväg till ett parallellt universum.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Humor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ghost:/Saker jag hellre vill ha kontakt med än parallella universum

  1. Iréne skriver:

    Jag blir varje gång lika förbannad på att så mycket pengar läggs ner på ‘rymden’! När så många på vår jord lever i extrema svårigheter…

    • ghostopinion skriver:

      Ja, pengarna skulle förvisso kunna användas till många andra ändamål. Men lite i hemlighet mellan dig och mig måste jag medge att jag är fascinerad av vad rymdforskningen lärt oss/mig. Ack, du mänskliga klyvnad!

      • Iréne skriver:

        Kunskapen ja… men på en vågskål väger den väl ändå lättare… jag TÅL INTE orättvisorna i vår värld…

      • ghostopinion skriver:

        Jag har också lite svårt för orättvisor som du kanske har märkt. Men jag är ingen monolit utan kan ibland känna lockelse till företeelser som jag egentligen vill ha bort. Mänskan är ett svagt käril, åtminstone den mänska som är jag.

      • Iréne skriver:

        Ja, samma här, men det blir mindre för varje år… låt hemlösa bosätta sig i något av slotten, som renoveras för miljoner… jag skulle gärna vilja veta hur mycket det kostar att arkivera alla fornlämningar och fornfynd, de blir bara fler och fler… hur mycket behöver vi arkivera för att lära oss om historien? När vi inte arbetar för att förbättra framtiden för så många?

Kommentera

