Ghost:/Coachning i att sexa och samvara

Jag avslutar denna  påskdags bloggande med ett inlägg om den svåra konsten att sexa och samvara. Jag är ju i grunden profesionell, legitimerad och diplomerad sex- och samvarocoach, utbildad på ett ansedd institution i USA där jag genomgick en hel veckas intensiv specialundervisning i ämnet och fick min  legitimation omedelbart när jag betalt kursavgiften på 50 000 dollar.

Att sexa och samvara är en svår men skönt konst för den  som besitter kompetens på området. Att sexa och samvara är inte som att glida fram på en räkmacka i tillvaron. Att sexa och samvara kräver ansträngning och kunskap för att bli tillfredsställande och fullödigt. Jag har därför i min godhet och oändliga vishet beslutat mig för att medelst coachning vägleda er på sexandets och samvarandets slingriga stig genom livets djungel. Jag kan inte, som en av Aftonbladets amatörmässiga sexrådgivare gjorde häromsistens, lova att ni blir sexuella genier genom att följa mina råd, inte heller samvarandegenier, men att ni blir trägna arbetare i sexandets och samvarandets vingård kan jag med gott samvete garantera.

Jag har, för att ni med era outvecklade intellekt lättare ska förstå, precis som Aftonbladets rådgivare Linn och Eva och Malena och allt vad de heter, dels vinnlagt mig om ett enkelt och lättfattligt puerilt språk (det där var svårt, jag ändrar till barnspråk), dels delat upp rådgivningen i steg-för-steg-avsnitt. Om det blir några problem med förståelsen råder jag er att läsa en eller flera gånger till, om det inte hjälper bör ni vända er till en läscoach.

I motsats till Aftonbladets rådgivare, som ofta anlägger ett ensidigt kvinnligt perspektiv på sexande och samvarande, vinnlägger jag mig om att belysa sexande på ett sätt som är giltigt för alla könstillhörigheter (14 stycken enligt den senaste vetenskapliga genomgången som omfattade 2433 studier från de senaste 20 åren).

Anskaffa en partner

1) Anskaffa en partner. En partner är oundgänglig om du inte vill riskera att få sexa och samvara på egen hand och själv få svara för både förspel och fullbordandet av  akten. Om du redan har en partner, skaffa en eller flera till. Omväxling förnöjer. Lämpliga platser för partneranskaffning är dejtingsajter på nätet, populära krogar samt bibliotek och gallerier om du är den intellektuella typen.

Var rak och ärlig

2) Gå inte som katten runt het gröt. Var rak och ärlig beträffande dina avsikter. Många presumtiva (det betyder ungefär såna-som-kan-tänkas-och-själva-kan-tänka-sig) partners uppskattar uppriktighet och avskyr katt-runt-het-gröt-gående. Det är sådana partners du bör sikta in dig på. Gå rätt fram och fråga rakt på sak: Vill du sexa och efteråt – kanske – samvara med mig? Om du vill framhålla din sociala kompetens inleder du med ett ”Hej” innan du går rakt på sak.

Sätt igång snabbt

3) Om svaret blir jakande, och chansen för det är 90-95 procent visar vetenskapliga studier, sätt igång snabbt innan partnern hinner ändra sig. Många partners är vankelmodiga och en smula veliga i början och man vet inte var man har dem från det ena ögonblicket till det andra. Ett ja tack kan fort nog omvandlas till ett nej tack. Den risken övervinner man med snabbhet i tanke och handling.

Var målmedveten

4) Genomför akten målmedvetet och utan tvekan. Glöm förspel, ömhet, kramar, kyssar och liknande sidospår. Det fördröjer bara sexandet och drar ut på tiden i onödan. Den som först uppnår klimax har fått ett övertag i det fortsatta samvarandet (det är i allmänhet mannen vilket jag personligen betraktar som en seger för mitt kön). Den andra får ett tröstpris bestående av en känsla av otillfredsställelse. Som uppmuntran kan du då utbrista ”bättre lycka nästa gång – om det blir nån nästa gång”. (Jag utgår i det här exemplet från att du uppnår klimax först.)

Presentera er med förnamn

5) När själva sexandet är avklarat kan ni – om andan faller på – börja umgås och lära känna varann. En bra början är att ni presenterar er, åtminstone med förnamn. Efternamnet kan vänta så att ni inte verkar påflugna och påstridiga. Te och varma bullar rekommenderas. Om det går trögt föreslår jag att ni korkar upp en flaska vin eller två av god årgång. Rosita årgång 2009 rekommenderas, alternativt Parador av valfri årgång.
Om andan för fortsatt samvarande inte faller på bör du skyndsamt klä på dig, säga ”jag ringer” och skyndsamt lämna den lokal där sexandet försiggått. Men andan brukar utebli endast i sällsynta undantagsfall.

Titta på lämpliga TV-program

6) När isen är bruten och ni lärt känna varandra närmare kan ni övergå till mindre ansträngande sysselsättningar än sexande, som att titta på TV tillsammans. Ni bör dock undvika program av typen Paradise Hotel. Där kan sexande  förekomma utan förvarning, och den fasen i samvarandet har ni ju redan klarat av.

Nedtrappning av sexandet

7) Nu vidtar den viktigaste fasen i samvarandet med den nyblivna partnern – den gradvisa nedtrappningen av sexandet. Ju förr ni kommer underfund om att sexande är övervärderat, desto bättre. I grund och botten är det ju inget annat än ett slitsamt och pinsamt och svettigt vältrande som slutar med spasmodiska ryckningar i några muskler och eventuellt nervtrådar. Det gäller att i praktiskt handling övertyga partnern om att det inte är värt besväret. Tiden och vanan brukar göra att den processen går liksom av sig själv men med rätt teoretisk skolning och väl inövat praktiskt handlag kan du snabba på den betydligt.

TV, öl, chips och sömn

8) Därmed har du uppnått det ideala (det betyder ungefär bästa möjliga, lite förenklat) samvarandet med partern: Ständigt TV-tittande med öl och chips och därefter direkt i säng, för att sova. Sexande är nu ett avslutat kapitel. Själva livsmålet har uppnåtts: Lugn och ro utan inslag av sexande eller andra ansträngande och störande aktiviteter. Ungefär som nirvana fast nirvana redan i detta livet. Den lilla energi som krävs kan ägnas åt viktigare sysselsättningar som hockey- och fotbollsmatcher samt realitysåpor, allsångskvällar och meloditävlingar på TV, med öl och vin som lättuggade snacks. Trivsammare, naturligare och finare kan samvarande inte vara.

Mer aktivitetslystna partners kan utveckla sina intressen på skilda håll. Det kan röra sig om golf, bridgeaftnar eller så kallat vänstersexande. Risken med det sistnämnda är dock att man får ta om hela processen från början med ny partner. Man bör noga överväga om det är värt besväret.

Begränsa samtalande till ett minimum

9) Rådgivarna i Aftonbladet framhåller ofta vikten av samtal i ett partnersamvarande. Ignorera (det betyder bry er inte om) vad de säger. Prat och samtal leder allt som oftast till oenighet och konflikt som lätt kan urarta till öppen osämja vilket kan vålla störningar i nervsystemet. En trivsam och ihållande tystnad ger de bästa förutsättningarna för ett lyckosamt, långvarigt samvarande. Kom ihåg det gamla talesättet: Hälsan tiger still. Det är så sant som det är sagt.

PS. Den som önskar mer personlig coachning kan med förtroende vända sig till mig. Min taxa är human, blott 1499 kr/session à 45 minuter.

Mer ovärderlig sexualupplysning härDagens Linn/Eva och andra sexfantaster

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Dagens Linn/Eva och andra sexfantaster och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ghost:/Coachning i att sexa och samvara

  1. noboxplease skriver:

    Härlig humor, Ghost!!! 🙂

Kommentera

