Ghost:/Botox mot inkontinens

SVT Nyheter rapporterar:

Botox gör att hon slipper kissa på sig

fakeBilden: De här flickorna lider förmodligen inte av inkontinens, men säker kan man inte vara.

Allt fler svenskar med urininkontinens behandlas nu med en ny metod för att de ska slippa kissa på sig. Genom att spruta in nervgiftet botox i blåsmuskulaturen har flera av de mest svårbehandlade patienterna kunnat få en dramatiskt förbättrad livskvalitet.

Läs mer här:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/nervgiftet-botox-gor-att-hon-slipper-kissa-pa-sig

PS. För att ingen ska tro att jag hånar människor som är inkontinenta ska jag avslöja att jag själv hade problem med kisseriet åren 2010-2012 då jag behandlades för prostatacancer(och överlevde; blev friskförklarad för drygt ett halvår sedan). Det var inte roligt (jo, att bli friskförklarad var roligt, men inte kisseriproblemen). Här försöker jag dels ge saklig information, dels göra mig en aning lustig över skillnaden mellan botoxbehandling av läppar och botoxbehandling av blåsor.

Take it or leave it.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Diverse, Sjukdomar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

