Ghost:/Fia med knuff dagen lång och Skattkammarön/Video

I dag är det Internationella Brädspelsdagen (jag använder stora begynnelsebokstäver för att markera dagens vikt och betydelse).

Den som förväntar sig att finna några nya, geniala inlägg på min blogg förväntar sig fel.

Jag ska fira dagen på det enda sätt som är dagen värdigt: Genom att spela Fia med knuff dagen lång!

Det är också Surdegsdagen men det ger jag fan i. Surdeg är vardagsmat för mig i min egenskap av surdegig gubbe.

Här är ett annat trevligt brädspel: Skattkammarön från TV-serien Estrad från 1967.
Medverkande: Margaretha Krook, Lars Ekborg, Gunwer Bergkvist och Åke Grönberg

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Humor, Videos & Pictures och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ghost:/Fia med knuff dagen lång och Skattkammarön/Video

  1. Iréne skriver:

    Jag får se om jag kan hitta någon här på lannet som kan spela Backgammon… jag har ett fint spel, som jag köpte på Kreta. Eller plocka fram det gamla Kina-schacket…

    • ghostopinion skriver:

      Det har sina nackdelar att framlida sin tillvaro på vischan. Svårighet att finna (spel)partners exempelvis. Backgammon är ett vackert spel, visuellt och, förmodar jag, intellektuellt. Har spelat det några gånger för många herrans år sedan men är nog ett enkelt motstånd i dag.

      • Iréne skriver:

        Vi brukade spela poker – Chicago…

      • ghostopinion skriver:

        Chicago är mitt favoritkortspel. Har fördrivit otaliga fängelsetimmar med det, bl a i Kristianstad…(inte Vä).

      • Iréne skriver:

        Ja, det är jättekul – jag brukade lära mina elever det… mamma blev alltid så glad,när hon fick bra kort, hon kunde inte dölja det – vi kallade henne för Karin Pokerface Walton… släktingar här på landet kom ofta och frågade om vi inte kunde spela det – ibland satt vi på deras fina glasveranda i timmar och spelade…

Kommentera

