Ghost:/Mäns regler för kvinnor

Det här regelverket har jag helt sonika snott av Anders Andersson. Rakt av! Det är värt all spridning det kan få.

Nu när det är publicerat stänger jag av datorn, går och lägger mig och drar täcket över huvudet, av fruktan för kvinnors digitala raseri.

Låser dörren också, om utifall några digitala kvinnor skulle få för sig att i rasande tillstånd göra hembesök, beväpnade med högafflar och brödkavlar.

Anders har ordet:
 Vi karlar får alltid höra om ”reglerna” som gäller våra kvinnor. Här följer nu några regler för oss karlar.

Observera att alla reglar har MEDVETET numrerats nummer 1.

1. Bröst är till för att tittas på och därför gör vi det. Försök inte att ändra på det!

1. Lär dig hur toa-sitsen fungerar, du är en stor flicka. Om ringen är uppe, fäll ner den. Vi måste ha den uppfälld, ni behöver den nedfälld, men ni hör aldrig oss klaga över att ni har lämnat den nedfälld.

1. Att gapa och skrika är utpressning!

1. Fråga efter det du vill ha. Låt oss komma på det klara med detta:
Inlindade antydningar funkar inte!
Övertydliga antydningar inte heller!
Uppenbara antydningar inte heller!
SÄG DET RAKT UT BARA!

1. ”Ja” och ”nej” är helt godtagbara svar på de flesta frågor.

1. Kom till oss med dina problem. Så gör vi karlar.. Sympati är vad dina tjejkompisar kan visa.

1. Huvudvärk som pågår längre än 17 månader är ett problem. Sök läkare!

1. Något som sagts för 6 månader sedan eller längre tillbaks, har ingen giltighet i händelse av gräl. Alla kommentarer blir till noll och intet efter 7 dagar!

1. Om du tycker att du ser fet ut, så gör du antagligen det. Fråga inte oss!

1. Om någonting vi sagt kan tolkas på mer än ett sätt, och det ena tolkningssättet gör dig förbannad eller ledsen, så menade vi det andra tolkningssättet.

1. Du kan antingen be oss att göra någonting eller så berättar du för oss hur du vill ha det gjort.
Inte båda delar. Om du redan vet hur det ska göras på bästa sätt, SÅ GÖR DET SJÄLV!

1. När så är möjligt, var hygglig och säg det under TV-reklamen

1. Christofer Columbus behövde inga vägbeskrivningar och det behöver inte vi heller!

1. ALLA män kan bara se i 16 färger, precis som Windows Standard-inställningar. Persika, till exempel, är en frukt, inte en färg. Det är pumpa också! Vi har ingen aning om vad malva är!

1. Om vi frågar vad som står på och du svarar: ”inget”, kommer vi att ta det som att inget är fel. Vi vet att du ljuger, men det är bara så att det inte är värt att käbblas om!

1. Om du ställer en fråga som du inte vill ha svar på, ska du inte förvänta dig ett svar som du ändå inte vill höra.

1. När vi absolut måste gå någonstans så duger det att klä sig med nästan vad som helst. FAKTISKT!!!

1. Fråga oss aldrig vad vi tänker på, såvida du inte är beredd att diskutera ämnen som: sex, sport eller bilar.

1. Du har tillräckligt med kläder!

1. Du har för många skor!

1. Jag är i form, RUND ÄR EN FORM!!

1. Tack för att du läst detta; jo, jag vet att jag får sova på soffan inatt, men visste du att män inte har något emot det?? Det är som att campa…

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Diverse, Feminism HBTQ och kön, Humor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Ghost:/Mäns regler för kvinnor

  1. Anna skriver:

    Fniss. Men blev digitalt rasande över toasitsen! Män ska SITTA och kissa! Och det är för att jag inte tycker att hela hyreshuset måste få ta del av när varje manlig hyresgäst kissar. Jag ställer mig inte och skriker ”Nu ska jag bajsa” i trappuppgången varje dag och på samma sätt uppskattas diskretion när det gäller kissande!

    • ghostopinion skriver:

      Jag är nog din idealman. Jag sitter och kissar för det allra mesta (undantag: vid urinering i buskage utomhus). Det lärde jag mig under prostatacancertiden. Det var liksom enklare att lätta på trycket sittande.
      PS. Om du har för avsikt att fria kräver jag att det sker under romantiska former och med dyr diamantring.

  2. Anna skriver:

    Hurra då gifter vi oss! (och är glad att jag slipper gå och ropa i brevinkasten att jag ska gå på toaletten nu.)

  3. Anna skriver:

    Det var på tiden, jag är ju 45 och ogift och det är ju givetvis en stor skam, men att det ”har skitit sig” varje gång kan bero på att jag alltid tilltalar män med att fråga hur de kissar innan jag inleder något mera.

    • ghostopinion skriver:

      Du utsätter alltså karlarna för ett kisstest. Det påminner om snutarna under min knarkartid. De ville också ha kissprov titt som tätt. Men int´ ä dä nån skam att va´ ogift int´. I och med det undslipper du ju skilsmässor.

  4. kao skriver:

    ”- Ska vi gifta oss?”
    ” – Ja, men tror du att det finns någon som vill ha oss, då?”

Kommentera

