Ghost:/Sniglar i mitt område

Satt tidigt i morse och slöscrollade på facebook. Plötsligt studsade jag till:

Sniglar i ditt område.

Stod det.

Tänkte: Var då? Jag har inte sett några sniglar i mitt område.

Tänkte igen: Finns det nån på facebook som skickar ut snigelspioner i mitt område för att kartlägga förekomsten av sniglar? I vilket syfte då i så fall? Kanske är det nån från Trädgårdsodlarnas Riksorganisation (eller lokalorganisation) som är på jakt efter mördarsniglar att ta livet av.

Sen kom jag inte längre i tänkandet utan sjönk in i min vanliga letargiska morgonhalvdvala.

Alldeles nyss, när jag vaknat till, var jag inne på (eller säger man ute på?) facebook igen.

Då såg jag att det stod Singlar i ditt område.

Inte sniglar. Det var ett budskap från en av alla dessa dejtingsajter. Kände mig dum. Känner mig fortfarande dum.

PS. I  dag har jag dragit undan gardinerna från fönstren. Vill ju njuta av det vackra  vårvädret.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Diverse, Humor. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ghost:/Sniglar i mitt område

  1. Eaqhan skriver:

    Som beknat är det itne så noga hur roden satvas. Man burkar läsa rätt ädnå. Singlar och sniglar, vilka är bäst? Atnagligen en smaksak.

    /Skvitt

Kommentera

