Ghost:/Svenska ungdomar måste flytta hemifrån senare så man får sova ut!

Hör på Dagens Eko att svenska ungdomar flyttar hemifrån tidigast i Europa.

Jo tack, jag har märkt det!

I morse flyttade grannens ungdom här nedanför min lägenhet hemifrån redan mellan kl 04.32 och 07.13. Det var ett jävla rännande och skramlande i trapphuset. Att sova var omöjligt.

Nu begär jag av både EU-kommissionen och EU-parlamentet att EU-lagar instiftas om hur tidigt unionens ungdomar får flytta hemifrån. Jag föreslår kl 08.00 som orubblig gräns på vardagar, och 10.00 lika orubbligt på lördagar och söndagar.

Vi hårt slöande EU-seniorer kräver att få njuta vår välförtjänta  morgonsömn ostörda av tidigt flyttande ungdomar.

Om inte detta krav hörsammas kommer vi att initiera en folkrörelse mot all ungdomsflytt överhuvudtaget.

PS. Jag är beredd att förhandla om klockslagen 08.00 och 10.00, plus en timme till 09.00 resp 11.00. Man bör ju inte vara rigid i förhandlingssituationer.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Diverse, Humor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

