Ghost:/Kardemummabullar, otrohet och livspussel

Enligt uppgift i det underhållande radioprogrammet Spanarna var det i går kardemummabullens dag.

Detta faktum leder mina tankar till den sedan länge döde kåsören och humoristen Kardemumma (Erik Zetterström) och hans lakoniska anekdot om trohet och otrohet. Jag har berättat den förr så ni som vill slippa en repris uppmanas härmed att sluta läsa här.

Så här berättade han alltså, Kardemuma:

”Jag fattar inte hur folk hinner med att vara otrogna. Själv har jag inte ens tid att vara trogen.”

Denna roliga anekdot är minst 40-50 år gammal. I vår modernt stressade tid borde den kunna läsas inte bara som en lustighet, utan även som en realistisk skildring av hur svårt det kan vara att lägga livspusslet så att det blir tillfredsställande.

Vi får trösta oss med en och annan kardemummabulle. En bullsnabbis då och då. Det ska vi väl i alla fall hinna med?

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Humor, Sex och annan samvaro och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ghost:/Kardemummabullar, otrohet och livspussel

  1. Eaqhan skriver:

    Twittrad och delad.

    /Skvitt

  2. Anna skriver:

    Jag själv funderar över hur Anders Borg tänker om att hans nya kärlek försörjer sig på folks otrohet.

    • ghostopinion skriver:

      Det där är en historia som jag inte har det ringaste hum om. Läser sällan om olika kändistypers kärleksaffärer. Du får gärna briefa (informera på gammelsvenska) mig. I yttersta korthet helst.

  3. Anna skriver:

    Ojoj, vilken kändisobildad man. I yttersta korthet:
    Anders Borg har varit gift sedan väldigt länge med en kvinna. Från början var han anarkist och ateist men nu är han kristen sa han i en intervju. Han lämnade sin fru i år för sångerskan i Army of lovers, Dominika Peczynski, som även är Sverigeansvarig för otrohetssajten ”Victoria Milan” där det är meningen att man ska hitta någon att vara otrogen med.

    • ghostopinion skriver:

      Fru/fröken Peczynskis karriärval visar att man kan bli berömd och känd för vad fan som helst i dessa yttersta tider. Syftar naturligtvis främst på otrohetssajten. Vad f d finansminister Borg tycker om saken kan jag bara spekulera om. Kanske är både han och Dominikan otrohetstörstande swingers (svingare på ärans och hjältarnas språk?) i lönndom? Men om de är överens om de sexuella tagen kan det förstås inte kallas otrohet, det de till äventyrs sysslar med. Kanske är det rent av så att de träffades via otrohetssajten, när Borg efter att ha tröttnat på sin fru sökte partner(s) att vänstra med.
      Nog nu med snaskiga spekulationer. Fast jag börjar känna mig mogen att bli kändisskvallerreporter nu, tack vare din sakkunniga vägledning, Anna.

Kommentera

