Ghost:/Intelligent liv?

Många filosofer, forskare och vanliga människor grunnar mer eller mindre  intensivt på om det finns intelligent liv i universum.

Jag för min ringa del begränsar mig till att undra om det finns intelligent liv på jorden.

Jag tvivlar.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Diverse, Humor, Politik och samhälle och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Ghost:/Intelligent liv?

  1. noboxplease skriver:

    Jag skrattade redan när jag såg rubriken eftersom jag förstod vartåt det skulle bära hän! 🙂
    En mycket välgrundad fråga du ställer och svaret är förmodligen,enligt min mening, att det intelligenta liv som ju trots allt finna här ofta fastnat i åsiktskorridorernas förlorade land i dennna ”nya djärva värld” där fri tanke och uttryck av denna börjar bli en bristvara p g a ”maktens” repressiva signaler och regler. Den rådande makten är orolig, mycket orolig för att vi som fortfarande kan tänka fritt skall påverka andra att göra detsamma och därmed bidra till rötan i maktens stommar.

    • ghostopinion skriver:

      Roligt att du tycker det var roligt. Men för att vara en smula allvarlig: Homo Sapiens är med största sannolikhet den intelligentaste varelse som funnits på jorden. Synd bara att det mänskliga förnuftet är på så mycket lägre nivå.

  2. kyrkis skriver:

    Människan är så beroende av flocken. Det sociala livet är nödvändigt för överlevnad. Därmed krävs det anpassning. Du kan inte vara hur udda som helst för då blir du utstött. Eller vårdad. Vi anpassar oss alla. Vissa tvingas till mer anpassning än andra. Det beror på samhällsställning och tillgång till pengar. Hur fri du kan vara.

  3. starkskör skriver:

    Jag har haft diskussioner med några personer, dels familj och dels vänner, om jag är elak som tycker att människor är så dumma i huvudet som de är. De ansåg att jag inte är elak. Folk överlag är helt enkelt väldigt inskränkta och blinda.

  4. ghostopinion skriver:

    Svenskar är inte arroganta – de är okunniga. http://svenska.yle.fi/artikel/2016/01/07/historiker-dick-harrison-svenskar-ar-inte-arroganta-de-ar-okunniga. Min kommentar. Okunnigheten gäller inte bara historia och inte bara svenskar utan är utbredd över hela västvärlden eftersom skolan i allt snabbare takt demonterats till en institution för utbildning av lallande dumbommar med största möjliga konsumtion som livsmål. Utbildningen syftar till att eleverna inte ska få verktyg för att kunna upptäcka några historiska, ekonomiska och politiska sammanhang Då skulle de ju senare i livet kunna bli farliga medborgare som hotar den rådande destruktiva, krigshetsande maktordningen. Längre fram skolas de in i olika kompetenser, mer eller mindre avancerade, för att ta sin lydiga plats i produktionsordningen, shoppa, föröka sig, leva sina neurotiska liv och med tiden dö.

  5. Eaqhan skriver:

    Det är en bristvara, men surfar man in just här blir man dock lite mera optimistisk.

    När jorden är förödd kan vi flytta till Mars säger en del. Jaha! Flytta över 7 miljarder människor? Såna idéer visar ju hur urbota korkade en del är och tyvärr är många av dem faktiskt högutbildade! URK!
    Bättre att börja ta hand om vår egen planet!

    /Skvitt

    • ghostopinion skriver:

      Håll för helvete människan borta från såväl Mars som alla andra planeter! Människan är den intelligentaste, minst förnuftiga och mest destruktiva varelse som nånsin existerat. Det vågar jag påstå utan den minsta vetenskapliga bevisning (eller heter det evidens?).

      • Eaqhan skriver:

        Fast det blir nog aldrig fler än ett dussin som kommer dit. Därför är det ju så spaceat att tro att de ska rädda mänskligheten. Jag fattar inte vad det är för puckon som tror sånt.

        /Skvitt

  6. ghostopinion skriver:

    Puckon var ordet, sa Bill. Puckon, sa Bull.

Kommentera

