Ghost:/Feministisk utrikes- och inrikespolitik

Utrikesminister Margot Wallström deklarerade vid sitt tillträde att hon och regeringen skulle föra en feministisk utrikespolitik.

Nu, efter avslöjandena om massextrakasserierna av tjejer och unga kvinnor på svensk mark, är det kanske läge att börja föra en feministisk inrikespolitik.

Men en sån utfästelse skulle förstås bli lika tomma ord som den feministiska utrikespolitiken har varit och är.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Feminism HBTQ och kön, Politik och samhälle och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Ghost:/Feministisk utrikes- och inrikespolitik

  1. Eaqhan skriver:

    Jag är nog mera för jämställdhet. Alltså att det måste bli mindre tafsande på kvinnorna från männens sida och mer tafsande på männen från kvinnornas sida. I hela mitt långa yrkesliv har jag sett fram emot lite sexuella trakasserier, men det hände aldrig 😦 Man kan ju bli deprimerad för mindre.

    /Skvitt

    • ghostopinion skriver:

      Tycker synd om dig. Själv har jag lyckligen avnjutit kvinnligt tafsande hela två gånger. Fast då inte mot min vilja, och inte i stora folksamlingar.

      • Eaqhan skriver:

        Ja, det är otroligt synd om mig. Jag har tvingats ingå fasta förhållanden för att få uppleva lite tafsande. Ska sådana uppoffringar verkligen vara nödvändigt?

        /Skvitt

  2. ghostopinion skriver:

    Livet är hårt! Hårdare för vissa (de som inte gjort sig förtjänta av bättre, utan namns nämnande Eaqhan ) än för andra.

  3. ghostopinion skriver:

    Då hoppas jag av hela mitt kalla hjärta att fattigdom blir din lott även i fortsättningen. Med tanke på ”framtidsregeringens” politik är chansen att du skulle drabbas av rikedom obefintlig, så du kan nog leva lugnt.

    • Eaqhan skriver:

      Det är ju därför stora delar av arbetarklassen röstar åt höger. Det är ju bara vänsterextremister som tycker att arbetarklassen är korkad.

      /Skvitt

  4. ghostopinion skriver:

    Arbetarklassen röstar höger eftersom det inte finns någon vänster i vårt parlamentariska statsskick. Vi får invänta den stora ekonomiska kraschen och det stora kriget och hoppas att den överlevande delen av mänskligheten har förstånd nog att inrätta ett nytt och bättre system.

Kommentera

