Ghost:/Googlade medelålders vita män, stereotyper; det här är vad jag fann

För skojs skull har jag googlat ”medelålders vita män, stereotyper”. Det här är vad jag fann, bland mycket annat. Är mest imponerad av Kalles kaviar.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Feminism HBTQ och kön, Humor, Politik och samhälle. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ghost:/Googlade medelålders vita män, stereotyper; det här är vad jag fann

  1. Anna skriver:

    Det finns en väldigt stark aggressivitet i sociala medier bland många feminister nuförtiden, och jag skulle tro att inget går framåt på så sätt, på samma sätt som jämställdisterna inte gör något för ”manssaken”. Kalles Kaviar-tuben får mig alltid att tänka på nazism.

    • ghostopinion skriver:

      Aggressivitet återfinns bland feminister, höger- och vänsterextremister och identitetsfantaster. Inte alla, men hos alltför många spelar argument ingen roll i förhållande till ospecifierade åsiktsyttringar av okvädande karaktär. Antiintellektualism, skulle man kunna kalla det, med rätta. En trist företeelse. PS. Förklara gärna hur Kalles Kaviar påminner dig om nazism. Mitt enkla förstånd hänger inte med.

Kommentera

