Ghost:/Hur fan säger man godnatt med musik i identitetspolitikens rike?

I någon timme nu har jag suttit och grunnat på med vilken låt jag ska säga godnatt till er alla: vänner, bekanta, meningsfränder och meningsmotståndare, samt eventuella fiender. Det är ju fredag kväll och såvitt jag kan minnas (fast minnet är klent) brukar jag avsluta fredagskvällarna med en musikalisk godnatthälsning.
Civiliserad och politiskt korrekt som jag är vill jag inte välja någon låt som kan uppfattas som stötande och kränkande av någon individ, grupp, religion, politisk åsikt eller ideologi. Min innersta strävan är att vi alla ska känna oss som en stor familj i kärleksfull gemenskap och att ingen ska känna varken utanförskap eller innanförskap, vi ska bara känna gemenskap. Kristna och islamistiska fundamentalister, hinduister, buddister, asatroende, ateister, kapitalister, kommunister, byråkrater, liberaler, bilbrännare, värderelativister, poliser, gangsters, statsministrar, presidenter, immigranter och emigranter, rikspolischefer och uteliggare; alla ska vi känna oss som del av samma stora och varma gemenskap.
Men vilken godnattlåt kan illustrera denna min önskan att alla ideologiska, politiska, religiösa, ekonomiska och personliga motsättningar ginge upp i rök? Och att all slags identitetstänkande skulle upplösas?
Tro mig, jag har letat och sökt på youtube, jag har letat och sökt på spotify. Förgäves.
Jag kan inte välja en svart artist för då är det förstås några vitingar som känner sig kränkta och undanskuffade.
Jag kan inte välja en vit artist för då är det några med annan hudfärg (ingen kränkande beteckning här inte) som känner sig kränkta och undanskuffade.
Funderade på Åh, åh tjejer för att smöra för feministerna men då skulle förstås ett gäng mansgrisar bli förbannade. Dessutom är samtliga tjejer som sjunger vita, om jag minns rätt.
Funderade även på Have you ever seen the rain med Creedence Clearwater Revival men den föll på att då skulle det väl bli ett jävla liv mellan klimatpositivister och klimatnegativister.
Så där höll jag på ett bra tag men gav slutligen upp. Nu blir mitt fredagslvällsavsked helt sonika ett simpelt:
GOD NATT ALLIHOPA.
Utan musikalisk ledsagning (eller heter det utan musikaliskt ledsagande?).
PS. Han ska öppna pärleporten dök också upp som förslag i mitt sinne, men då hade väl svenska kyrkan fått spelet och anklagat mig för kristen provokation och anklagat mig för att vilja framkalla religionskrig. Detta trots att jag inte är ett uns kristen. Tycker bara att det är en fin melodi.
GOD NATT ÄN EN GÅNG.
Nu ska jag ägna mig åt behövlig vila.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Humor, Politik och samhälle och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ghost:/Hur fan säger man godnatt med musik i identitetspolitikens rike?

Kommentera

