Ghost:/Jag laddar för Nobelfesten på TV

Som ni kanske, och kanske inte, noterat har jag varit frånvarande på Facebook de senaste dagarna. Det har sin förklaring. Jag har nämligen vilat och laddat upp för att orka med årets mest spännande och samhällstillvända sändning från Sveriges Television: Nobelfesten.
Jag vill inte missa en minut, inte ens en sekund. Lyckan att få se kungafamiljen samt Sveriges ekonomiska, politiska och kulturella elit sakta gå fram mot de dukade borden, sätta sig och sedan äta och dricka är omätbar. TV när TV är som bäst. Tyvärr känner jag inte igen alla ansikten men SVT har självklart anlitat sina bästa kommentatorer för att värdigt, högtravande och i passande underdånighet gentemot festdeltagarna orientera oss tittare om vilka som sitter bredvid vilka och spekulera om vad de konverserar om och kommentera deras klädsel och juveler (detta sista gäller naturligtvis främst kvinnornas outfits och smycken).
Nobelpristagarna bryr jag mig inte om. Nobelpristagare kommer och går, den ekonomiska, politiska och kulturella eliten består.
Som licensbetalare böjer jag mig djupt i tacksamhet mot SVT för att bolaget årligen satsar en icke ringa del av min avgift på den samhällstillvända Nobelfesten.
Med Nobelfesten och Melodifestivalen (ja, jag skriver av vördnad Melodifestivalen med versalt M) anser jag mig ha fått full valuta för de licenspengar jag betalat in. De programmen är allt jag begär av public service och täcker mer än väl in SVT:s av staten anbefallda samhällsuppdrag.

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Humor, Kultur, Nobelfest, Politik och samhälle, Tidningar, radio, TV. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ghost:/Jag laddar för Nobelfesten på TV

  1. noboxplease skriver:

    Oh, the sweet irony! :)))

  2. kao skriver:

    Ett stort skämt! Kostsamt och pråligt.
    Är det meningen att man ska avundas träbockarna till adel och överklass som sitter där? Jag spyr….
    ….men önskar dej i stället GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.
    // Kao

Kommentera

