Ghost:/I mitt nära grannskap: Knivskärning, väpnat rån, pedofili – men Sverige är tryggare än nånsin!

Alldeles nyss på väg till kvartersbutiken upptäckte jag att polisen spärrat av ett område ca 100 meter hemifrån och att kriminaltekniker undersökte platsen.
Jag blev förstås nyfiken och återkommen hem tog jag reda på vad som hänt.
 
MAN KNIVSKUREN – LIVSHOTANDE SKADAD
 
För tre eller fyra år sedan utsattes just den kvartersbutik jag var på väg till för ett väpnat rån. Flera skott avlossades. Butiken ligger ca 300 meter hemifrån. Ingen har ännu gripits för rånet.
 
För tre år sedan slog polisens nationella insatsstyrka till mot en nätpedofil i en lägenhet ca 50 meter från min bostad.
 
Alltså: Ett väpnat rån, en pedofil och en knivskärning inom 300 meter från mitt hem på några få år.
Men Sverige har naturligtvis aldrig varit tryggare!
Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Det här inlägget postades i Brott och straff - polis, åklagare, domstolar och kriminalitet, Politik och samhälle, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ghost:/I mitt nära grannskap: Knivskärning, väpnat rån, pedofili – men Sverige är tryggare än nånsin!

  1. kao skriver:

    Usch så obehagligt!
    Det är bara korkat att försöka inbilla oss att brottsstatistiken för t.ex mord, våldtäkt, grov misshandel, rån, bränder o.dyl inte har ökat. Det enda som är bra är att man har lättat en aning på förlåten, eftersom folk faktiskt ser och upplever detta i sin omedelbara närhet. Såsom du, t.ex.

    // Kao

Kommentera

