Ghost:/Gnäll och sväng

Min vana trogen inleder jag inlägget med ett präktigt gnäll. Muskelvärk, feber, snorighet, rännskita och allmänt illamående har varit mitt oblida öde sedan jag i måndags återvände hem efter att i dagarna tre och en halv ha firat mitt barnbarn Leahs tvåårsdag.

I dag skulle jag ha varit med när mitt andra barnbarn Emil döptes men för det satte mitt eländiga allmäntillstånd stopp. Att jag missade denna ceremoni har gjort mig mycket ledsen men jag vågade helt enkelt inte ge mig iväg på en utflykt där springavståndet till närmaste toalett kunde överskrida 15 sekunder. Detta av intimhygieniska skäl. Dessutom drabbades jag av känslor av hänsyn till mänskligheten och insåg att det hade varit oschysst att närvara och därmed utsätta något 40-tal personer för smittorisk.

Jag har sökt på youtube efter musik som tröst och lindring för att jag inte kunde vara med. Jag hittade sväng för mig själv som varit med nästan en hel livstid. Men kanske kan Louis Prima få även en och annan ungdomligare fot att komma loss och stampa takten.

Mer tveksam beträffande det ungdomliga fotstampandet är jag när Calle Jularbo släpper loss sin Drömmen om Elin, en låt som när det begav sig var en landsplåga, eller superhit kanske det skulle heta med nutida språkbruk. Frågan är om folk under 50 eller 60 ens känner till att det finns ett instrument som heter dragspel. Det skulle vara om de lyssnat på Benny Anderssons Orkester (BAO) i så fall

Om ghostopinion

Det som är värt att veta märks av mina blogginlägg. Favoritcitat: "No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee." John Donne
Detta inlägg publicerades i Min familj, Musik, Personligt och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ghost:/Gnäll och sväng

  1. noboxplease skriver:

    Alltid lika roligt och underhållande att läsa dina krönikor!!!:))) Vare sig de handlar om allvar eller trams är det lika njutbart att läsa dina intelligenta tankar om vad det månde vara!:) Tack för ditt skapande och upplyftande!:)

  2. skvitt skriver:

    Det var väl Sten Broman han hette, han som sa att dragspel inte var ett instrument. Och jag håller gärna med honom. Det låter fan inte vackert.

    Ha en bra söndag och njut av sällskapet med turistande mikrober som besöker dig i mage och tarm. Har dom sagt när de ska resa vidare? 🙂

    /Skvitt

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Krya på dig vännen ♥

    Hemikram

Lämna en kommentar